دانشگاه در یک نگاه

سابقه تلاش برای راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در اوز به سال ۱۳۶۹ بر می گردد. در سال ۱۳۶۹ با پیشگامی حاج محمد یوسف نظری برای اهدای مبلغی خیر، تشکیل هیئت امنای مردمی، مشخص شدن زمین و حتی تامین بخشی از مصالح، قرار شد ساختمان برای دانشگاه ساخته شود، اما محقق نشد.

 به دنبال تصویب راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز در سوم دی ماه ۱۳۸۲ در هیئت امنای (سازمان مرکزی) دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به اهدای زمین ۱۶ هکتاری از طرف عبدالله نظری و با همکاری شادروان حاج محمدرضا کمالی در سال ۱۳۸۳، با رایزنی شورای اسلامی وقت دوباره بحث تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با تشکیل هیئت امنا و بدون این که اقدامی شود به میان آمد. تا این که در اوایل سال ۱۳۸۵، با تعیین مسئول راه اندازی از سوی دکتر اسعد زاهدی، رییس محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان، و حمایت مقام های محترم وقت بخش و شهر موضوع جدی تر دنبال شد.

با تشکیل هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در اوز و حمایت چندین نفر از شخصیت های فرهنگ دوست در اوز و دبی از جمله انجمن علمی–فرهنگی دفتر دبی، اهدای زمین ۱۶ هکتاری از طرف عبداله نظری و صدور حکم، عبدالعزیزخضری، مسئول راه اندازی، در سوم تیرماه ۱۳۸۶ با امضای دکتر عبداله جاسبی، رئیس وقت دانشگاه آزاد اسلامی، و تشکیل هسته اولیه با همکاری احمد، ناصر، عبدالحمید و عبدالعزیز خضری و احیای هیت امنای دانشگاه دفتر اوز، شروع فعالیت اداری دانشگاه و با همکاری کارمندان محترم نشریه در محل کتابخانه بانوی عصر اوز و سپس اجاره آموزشگاهی از آموزش و پرورش، فعالیت آموزشی با مساعدت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان از آبان ماه ۱۳۸۶ آغاز و کارمندان اداری نیز از ۱۵/۰۷/۱۳۸۶ در محل جدید مستقر شدند.

(ناگفته نماند بعضاً باور نداشتند ایجاد دومین دانشگاه اوز به سرانجامی برسد برای همین اشخاصی از حضور در هیات ئمنا امتناع کردند، یا خارج شدند و یا به توصیه اصغر فرودی، بخشدار وقت بخش اوز، به عضویت ادامه دادند.)

نمایندگان هیئت امنا در دی ماه ۱۳۸۶ به دعوت شیخ عبدالقادر فقیهی، بانی دانشگاه، به دبی عزیمت نمودند. این نمایندگان با استقرار در بیمه جمهوری اسلامی و طی ۱۵ روز فعالیت و شرکت در همایش با شکوه ۲۷۰ نفره فرهنگ دوستان و در سالن باشگاه ایرانیان دبی، نیکوکاران محترم ضمن تایید اقدامات انجام شده و در دست اقدام، مساعدت های مالی خود را ابراز نمودند و متعاقباً هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی دفتر دبی به ریاست عبدالقادر فقیهی شکل گرفت.

در فروردین ماه ۱۳۸۷ (۱۲/۱/۱۳۸۷)، با حضور مقامات و مردم طی مراسمی با شکوه، کلنگ شروع عملیات عمرانی به زمین زده شد و از آبان ماه ۸۷ بنای مسجد خیریه عبدالرزاق صالحی و ساختمان آموزشی و اداری ۵۵۰۰ متر مربعی با مساعدت هیئت امنای دانشگاه دفتر دبی و مشارکت نیکوکاران ارجمند آغاز شد.

موضوع زمین برای دانشگاه بسیار مشکل ساز شد به طوری که حدود سه سال، روی آن انرژی زیادی صرف و در نهایت با صرف مبلغی معادل ۱۵۰ میلیون تومان، دانشگاه دارای ۱۲۳۰۰۴ متر مربع زمین با سند ثبتی و رسمی دولتی شد.

در حال حاضر، دانشگاه آزاد اسلامی اوز دارای امکانات از جمله حدود ۱۲.۵ هکتار زمین، ساختمان ۵۰۰۰ مترمربعی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اداری و داشتن (هشت تالار بزرگ از جمله تالارهای سینما و کف تئاتر، ورزشی، هنرسرا، ویدیو کنفرانس، آمفی تئاتر، سمینار) با ۷ نفر کارمند، یک نفر هیأت علمی ثابت، ۴۰ نفر هیأت علمی حق التدریس می باشد که همه هزینه های حق الزحمه بگیران اداری، آموزشی، رفاهی و پژوهشی از محل درآمد خود دانشگاه تامین و وصولی ها از دانشجویان به حساب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد واریز و پس از کسر ۲۵% به حساب دانشگاه در بانک ملی برگشت داده می شود.

این دانشگاه تاکنون بالغ بر ۳۰۰ نفر فارغ التحصیل داشته است و با پشتیبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان و لامرد، از رشته های کاردانی (مکانیک خودرو، معماری، ساختمان، ساختمان بتنی، حسابداری، صنایع اتومبیل، کامپیوتر- نرم افزار، نقشه کشی معماری و گرافیک)، کارشناسی ناپیوسته (مکانیک خودرو، معماری، عمران، حسابداری، کامپیوتر- نرم افزار) و کارشناسی علوم قضایی برخوردار بوده است. امید است امکان راه اندازی رشته های کارشناسی ارشد نیز فراهم آید.

با تشکر از آموزش و پرورش محترم منطقه اوز که با در اختیار گذاشتن آموزشگاه شادروان محمد هادی خضری زمینه شروع به کار دانشگاه را موجب شد.

اضافه می نماید:

خوشبختانه با مساعدت مسئولان اجرایی، استان، شهرستان، بخش، شهر و بیشتر به واسطه ارتباطات، دانشگاه به دست آوردهای بیشتردست یافته است که دراین رابطه با کمک مهندس محمدرضا باقری فرد، مدیر کل راه وشهرسازی لارستان، در ایجاد بولوار دانشجو و آسفالت آن، دانشگاه آزاد اسلامی اوز در مسیر خدمات دهی شهری و عمومی قرار گرفته است.

با اتمام طرح سردر دانشگاه و به منظور تسریع در اتمام طرح های عمرانی در دست اقدام،با توجه به ایجاد ۶ هکتار زمین برای کشاورزی، قرار است محوطه دانشگاه تبدیل به بوستان و فضای دلنشین عمومی شود.

در برنامه است چنان چه در آینده نیاز بیافتد، با نظر کارشناسان و افکار عمومی، خوابگاه دانشجویان، استادسرا و ورزشگاه هم در زمین دانشگاه پیاده شود.

با معرفی ارکان دانشگاه آزاد اسلامی اوز (هیئت امنا و کارکنان) به شرح زیر، علاقه مندان برای این که از نزدیک در جریان اقدامات قرار بگیرند در صورت تمایل می توانند از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۵:۳۰به جز روزهای پنج شنبه و جمعه، از طریق شماره های ۵۲۵۱۷۹۷۰ تا ۷۲ و پیش شماره ۰۷۱ به صورت تلفنی تماس و یا حضوری مراجعه فرمایند.

ارکان دانشگاه آزاد اسلامی اوز

الف: هیئت امنا دفتر دبی

عبدالقادرفقیهی (رییس)، عبدالله نظری، عبدالعزیز ملکی و محمد نامی (نایبان رییس)، عنایت اله نامور و فوزیه خضری (دبیران اداری)، محمد خضری و سمیر پیرزاد (دبیران مالی)، محمد فقیهی، خالده اسماعیلی (هیئت بازرسی)، عایشه فقیهی پور (منشی)، حاج احمد خضریان، ابراهیم رهنما، پوران نجم الدینی، محمدرسول شمسی، عبدالعزیز روستا، خالد عابدی و فاطمه میراحمدی (اعضا) و شادروان حاج محمدرضا کمالی و حاج عبدالله بارور (اعضاء) و اسحق خضریان رسمآ عضو نبود ولی خدمات شایسته ای در باروری دانشگاه آزاد اسلامی از خود به یادگار گذاشته است.

ب: هیئت اجرایی امنا دفتر اوز

حاج شیخ عبدالعزیزقاضی (امام جمعه وعضو ارشد)، محمدصدیق پیرزاد (رییس)، مهندس مسعود کراماتی (نائب رییس)، احمدخضری (دبیر)، بهرام رفیعی (خزانه دار)، احمد صمدانی (عضو و صاحب امضای چک)، حاج عبدالرحیم روستا، حاج محمدامین کمالی، حاجیه فاطمه نظری، آجی مزرعی، مهندس محمد امینی، فرهاد کریما، فتحیه فتحی، قدریه غیاثی، حاج عبدالله معصوم نژاد، مهندس ناصرخضری، پروانه پدرام و عبدالعزیز خضری (اعضاء).

ج: هیئت امنا

اضافه می نماید علاوه بر بند ب، جمعی دیگر (مهندس محمدامین صباغی زاده، مهندس هادی صدیقی، سردار نوروزی، حاج محمدطیب نامی، مهندس محمدرسول صباغی، عبدالحمید خضری، حاج عبدالرزاق اوزایش، مهندس کامران کمال، عبدالعزیز نصریانی، جاسم یعقوبی، یوسف محمدی، نوازالله مختاری، مهندس اردشیر شفایی، مهندس همایون نامی، مهندس نیما خضری، مهران عسکری، عبدالله جلیلی، النازهنری، سید یعقوب هاشمی، شهره غفوری، ابراهیم غفوری، مهندس احمد هرمی، قیسیه فقیهی، از نیکوکاران به عنوان عضو در ترکیب اعضای هیات امنا نیز با دانشگاه دفتر اوز همکاری دارند. البته، اعضایی به دلایل مختلف، مدت هاست در برنامه ها و جلسه ها حضور پیدا نکرده ا ند و شادروان ها محمد احمدپور و محمود عسکری نیز از اعضای هیئت امنا بودند.

عبدالعزیزخضری: رییس

پروانه پدرام: معاون و مدیر آموزش

بهاره بهبین: مدیر کتابخانه

مهندس محسن مهرآوران: مدیر امور پژوهشی

آمنه روستا: مدیر مالی دانشگاه و هیات امنا

پگاه بالانچی: مدیر فناوری اطلاعات

شیما رحمان پور: مدیر دبیرخانه

محمدطاهر قاضی زاده : متصدی خدمات

استفاده از مطالب با ذکر منبع و هماهنگی بلامانع است.پیام دانش در ویرایش و خلاصه کردن مطالب آزاد است.مطالب ارائه شده لزوما دیدگاه سایت نیست. طراحی شده توسط دیباگران evaznama